wtorek, 23 lipca 2013

być więźniem! wolności!


                                                                       "ku wolności"                                                      
     
                                                       zobaczyć wyobraźnią wolność
                                                       poczuć radość samotności,
                                                       gdy tylko wiatr jest w stanie
                                                       zburzyć kierunek myśli,
                                                       takie niebo i szczyty
                                                       dają szczęście, 
                                                       móc być więźniem marzeń
                                                       a nie życia ....

                                                                 ...©Slawrys...



fotografia z internetowych stron 


no i znów taki mój zryw myśli; zobaczyłem te fotografie i skusiło mnie napisać coś o tym. Najpierw powstała wersja robocza pod tytułem "ku wolności", no i musiałem to rozwinąć w wersje o rozbudowanej warstwie wiersza; oto on:


"być więźniem! wolności!" 

choć bez skrzydeł uniosłem myśli 
ponad te miejsca ośnieżone i obce,
może tam niebo wpuści na chwilę
wszystkie marzenia o szczęściu

zobaczy wyobraźnią kurs, nowy
co skieruje wolność na szczyty;
tam wiatr docenia je pieszczotą
zmysłowym tańcem chmur i grani

takie chwile samotności to raj
niezmącony tęsknotą za wyjściem
z zimnych myśli, dreszczy, potu
potarganych uczuć o krawędź życia

tam nie czuć zimna, tylko wolność
co stała się wspomnieniem marzeń,
tej przestrzeni do bycia czymś więcej
jak tylko bilansem uczuć, łez i ran 

móc być więźniem wszystkich radości! 
móc być więźniem marzeń, a nie życia!

                                           ...©Slawrys...
                                               

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz